Bewegingsdriehoek

Gezond leven? Beperk stilzitten en beweeg. In een gezonde bewegingsmix wissel je zitten, staan en bewegen af. Hoe je dat het best aanpakt, geeft de bewegingsdriehoek je heel helder weer.

Voor wie is de bewegingsdriehoek bedoeld?

De doelgroep van de bewegingsdriehoek is de algemene bevolking vanaf 1 jaar. De driehoek geeft adviezen voor een grote groep mensen. Voor individuele aanbevelingen, bijvoorbeeld om medische redenen, bij vermageren, bij zwangerschap, topsport, … is advies op maat door een professional aan te raden.

Bewegen en stilzitten: hoe lang?

Aanbevelingen Volwassenen Beweging Sedentair Gedrag

Een gezonde levensstijl vraagt om een gezonde mix van bewegen, staan en zitten. Dát is geen geheim. Maar hoe lang ben je dan het best minimaal in actie? En hoe lang mag je maximaal stilzitten? Ga met deze aanbevelingen aan de slag voor een gezond evenwicht tussen de twee.

Streef je mee naar de aanbevelingen? Elke stap vooruit is een overwinning. Dan bouw je beetje bij beetje aan een gezonder lichaam. Zet dus je beste beentje voor. Want wat je ervoor terugkrijgt, loont de moeite. Nu en dan een terugval is trouwens normaal. Laat je niet ontmoedigen en hervat altijd vol goede moed je plannen. Geraak jij niet aan onze aan­bevelingen – bijvoorbeeld omdat je gezondheidstoestand daar een stokje voor steekt? 

Probeer dan alsnog zoveel mogelijk te bewegen, naarmate je gezondheid het toelaat. 

Meer informatie over de bewegingsdriehoek vind je op de site van het Vlaams Instituut Gezond Leven.

  • CareConnect
  • Trenker
  • WVVK